“Great things in business are never done by one person. They’re done by a team of people“
Steve Jobs
“Great things in business are never done by one person. They’re done by a team of people“
Steve Jobs
Toți angajații merg la șeful cel mai mare pentru aproape orice decizie? Aveți angajați demotivați sau care nu performează, iar șefii lor nu știu cum să corecteze situația? Vă doriți ca majoritatea angajaților să fie cât mai implicați în munca lor și să vă puteți baza pe ei pentru îndeplinirea planurilor ambițioase pe care le aveți?
Performance Management Consulting este util celor care doresc să implementeze un sistem de management al performanței cu scopul de a motiva angajații să-și atingă potențialul maxim și de a asigura vizibilitatea asupra diferențelor între nivelele de performanță ale angajaților. Va deveni astfel clar care sunt cei mai importanți contribuitori la succesul firmei, dar si care sunt cei care au nevoie de ajutor pentru a performa. Activitățile specifice acestui tip de consultanță sunt:
Ai în organizație angajați care au fost promovați pe poziții de manageri, dar n-au beneficiat de un program de inducție sau orice alt tip de curs de management? Fiecare manager aplică propriile metode manageriale, iar cultura este inconsistentă din acest motiv? Managerii se feresc să-și asume responsabilități în managementul și evaluarea obiectivă a angajaților, preferă să dezvolte relații de prietenie cu toată lumea și deleagă “în sus” subiectele sensibile? Cei câțiva angajați de bază muncesc foarte mult, iar restul par să fie foarte relaxați?
Cursurile de people management se adresează celor care știu că a fi manager este cu totul diferit de a fi specialist și că odata ce un specialist este promovat într-un rol managerial, el are nevoie de educație pentru a deveni cât mai repede un manager bun. Managerii sunt, de cele mai multe ori, cel mai important factor de succes într-o organizație, ei pot da aripi oamenilor pe care îi conduc și astfel organizația își atinge obiectivele mai ușor. Firmele au nevoie să conștientizeze importanța rolului de manager și faptul că acesta este cel mai important aliat în drumul către performanță.
Programul nostru este livrat de Dania Șelaru împreună cu Laura Balaci și conține mai multe module ce pot fi livrate împreună sau separat, funcție de nevoile fiecărei organizații. Modulele pe care vi le propunem sunt:
Discutăm despre importanța rolului managerului, de ce am fost aleși pentru acest rol, ce ne motivează și cum ne propunem să contribuim la binele organizației, al echipei și al nostru.
Înțelegem ce înseamnă viziune, misiune și valori, vom da aceste concepte “jos de pe afișele corporatiste” și le vom aduce în realitatea de zi cu zi, unde ne propunem să le utilizăm ca instrumente importante de motivație pentru angajat și echipă.
În a doua zi descifrăm rezultatele evaluării făcute înainte de începerea cursului. Privim sub lupa 7 competențe manageriale: viziunea, strategia, deschiderea față de experiențe, abordarea VUCA, gestionarea generațiilor, inițiativa și dedicarea.
Vom înțelege, fiecare dintre noi, cât de dezvoltate ne sunt aceste competențe. Le vom analiza din perspectiva importanței pentru jobul curent, care dintre ele sunt critice pentru succes și care sunt mai puțin critice. Funcție de cele de mai sus, vom putea elabora un plan de dezvoltare personalizat a celor mai relevante competențe manageriale.
Înțelegem ce avem de făcut pentru a-i atrage pe oameni să ne susțină, să îi aducem în starea în care să își iubească jobul, să se dedice lui și să urmărească performanța și succesul. Vom exersa practic, în mai multe workshop-uri, cum adresăm fiecare angajat, astfel încât, să avem o echipă motivată și performantă.
Vom aborda concepte precum comunicarea eficientă, stabilirea obiectivelor și managementul performanței, stiluri de leadership, recompense și recunoaștere, cum ne câștigam dreptul de a conduce și cum ne planificăm succesul în rolul de manager.
Delegarea eficientă este una dintre cele mai mari provocări ale managerului la început de drum. Delegarea se învață și cu cât este practicată mai repede și mai eficient, cu atât managerul are șanse mai mari să se transforme într-un lider respectat și demn de urmat. Dar delegarea nu este un proces ușor, ea vine cu reguli, cu nevoia de a ieși din zona de confort și cu necesitatea de a ceda controlul.
Vom învața tehnici ale delegării, vom exersa cum să ne influențăm colegii în direcția atingerii obiectivelor de business și vom aborda inclusiv, tema influențării managementului superior, astfel încât să ne susțină în execuția planurilor propuse.
Vom învăța să elaboram un sistem de management la nivelul echipei pe care o conducem, sistem integrat în sistemul de management al companiei. Prin intermediul unui studiu de caz, vom simula procese manageriale, precum definirea strategiei de afaceri, setarea obiectivelor, definirea de KPIs individuali și de echipă și managementul performanței.
Vom aduce conceptele din modulele anterioare, pe care le vom exersa într-un mod practic și constructiv, menit să sedimenteze informațiile obținute.